Ridningen!

Gud idag hade jag hoppning i min stor häst grupp och GUD vad det gick bra! Har alldrig känt en sådan känsla under en hoppning! Det var sagoligt! Hade iallafall Marolien en väldigt fartfyll lite häst. 
Vi började med att hoppa fram lite på en bock på en volt kan man säga. Sedan hoppade vi stuts på 4 hinder. Vi skulle trava in och sedan galoppera över hindrerna. Marolen var lite spidad men vi kom alltid fint in på hindrena och jag fick mycket bröm av Malin. Det kändes som en super bra start på lektionen. Vi fortsatte och höjde hindrena lite. 
Hinder 1: Bock
Hinder 2: Kyss
Hinder 3: Räcke
Hinder 4: Oxer
Marolien hade fortfarande en väldigt fin kännsla och tom sitsen var super bra sa Malin, att jag slappnade av gav Marolien efftergift. Gud vad bra det kändes att höra. Vi hoppade varje höjd 4 gånger var. Sedan höjde vi igen och nu låg hindena på 1=40cm 2=50cm 3=85-90cm!!! 4=70cm 
När jag hoppade den serien sa Malin att min sits blev lite stelare men att det var såå otroligt bra jobbat av mig och att hon tyckte att Marolien skulle bli min nya storhäst hopp häst hihi! Det kändes super bra att höra! Är också SUPERNÖJD att jag kom över 90cm! Känns otroligt! Nästan samma sak som i tisdags (fast lite bättre) då jag red Betty och fick henne gå så fint och värkligen slappna av och bara åh.... fantastiskt efter inte ridigt henne på superlänge kändes också super bra! Det enda som var synd idag var att ingen var och fotade:( Men så är livet ibland ni får nöja er med en bild på Marolien från stockbys hemsida!
Från en överlycklig Maja!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback