Glad Påsk!

Idag har våra kusiner varit hemma hos oss. Innan de kom var det påskäggsletning och städning av hela huset. När de kom målade vi påskägg, tradition haha! Sedan var det dags för den årliga ägg-knäckar tävling. Då ska man tävla mot varndra två och två. För att vinna måste man knäcka den andras ägg utan att ens egna ägg går sönder. Sedan möter vinnarna varandra och jag vann! Haha det brukar alltid vara pappa som vinner så jag är stolt. Till middag blev det såklart lamm med potatis och gräddsås. En av mina favoriträtter. Mmmm. Clara och jag hade ju somsagt bakat en påsktårta till efterrätt. Den var supergod! Efter maten spelade alla barn in en film. Haha det var sååå kul! Nu måste jag gå och lägga mig! Hoppas att ni också har haft en bra påskafton med massor av godis.
Några av äggen. Det längst till höger var det som jag hade målat <3 =)
Påsktårtan! Den ser kanske inte så god ut men det var den!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback